dinsdag 26 mei 2009

periode 8 les paul, karakter verder uitdiepen deel 2



ik heb nu een keuze voor mezelf of ik verder ga met de deegroller of met mijn beest met lange oren die ik eerder had verzonnen. Ikzelf vind mijn beest met lange oren erg leuk en het is goed te doen in maya om te animeren.
Ik heb ook voor deze een karaktersheet gemaakt(volgt later) een een 3-d model in maya.
Ook voor deze heb ik weer even het lijstje met wensen en angsten gemaakt zodat ik een soort van basis heb om een verhaalt te vertellen met dit beestje.
langoortje:
grootste wens: zachtjes dobberen op het water en zijn oren dan als zeilen gebruiken.
grootste angst: water en scherpe takken die zijn oren kunnen scheuren.
waar is hij het beste in: heel hard rollen en handig met zijn oren als een soort aap door de bomen slingeren en hoppen over de grond, hij heeft namelijk hele kleine voetjes dus die gebruikt hij niet zoveel.
Wat is het ergste dat hem is overkomen: tijdens een grote storm waren zijn oren helemaal in de war geraakt in het struikgewas en zat hij vast en hij was heel bang en hoosde het van de regen.

periode 8 les paul, karakter verder uitdiepen


ik had voor deze les dus al een beestje bedacht en wat kleine schetsen ervan gemaakt maar in de les moesten we ook proberen eens een andere kant op te denken en vanuit een voorwerp een karakter maken. Ik kwam na wat geschets op een deegroller uit, hier heb ik een karakter-sheet van gemaakt (volgt later) en de het 3-d model in maya.
In de les les hebben we ook een aantal eigenschappen/wensen/angesten van ons karakter opgeschreven.
Deegroller:
- grootste wens: een zo mooi mogelijk plat deeg maken
- grootste angst: over scherpe dingen moeten rollen
- waar is hij het beste in: gericht rollen
- wat is het ergste dat hem is overkomen: hij is een keer verstrikt geraakt in heel plakkerig deeg

Periode 8 les maarten..geluid programa

ik wil dus bij deze opdracht gaan proberen de onderdelen van mijn animatie te linken aan een bepaald geluid. Ik heb hiervoor een plug-in via henk gevonden voor midi files. Het is nogal een gedoe om te installeren dus hier ben ik op het momment mee aan het prutsen. ik ga het nu proberen in maya 2008 ipv 2009 en anders met een andere plug-in.
hier een voorbeeldje daarvan:
http://www.parismav.com/tech/miditools/mov/drum_example_playblast.mov

verder ga ik ondertussen mijn natuurlijke onderdelen moddelen en verder nog proberen om mijn particels te sturen met het programa " brain-bug".

Periode 8 les maarten, begin landschap metaal achtig


ik heb hier een begin gemaakt met het landschap in metaal, hier zie je het allemaal samen gebracht, ik heb eerst een heuvellandschap gemaakt en er daarna een bump map op geplaatst en daarna een displacement map. Ik heb ook een aantal losse onderdelen met roest gemaakt om er een soort vuilnisbelt van te maken van metaal een een beetje vreemde koele, harde sfeer te maken. Misschien dat ik de lucht daarvoor nog iets minder warm moet maken en geleidelijk in het verhaal juist warmer wanneer ook de natuurlijke onderdelen in beeld komen.

periode 8 les paul, ideetjes voor karakter



bij deze opdracht heb ik eerst een aantal schetsen gemaakt in tv-paint en ik kwam uiteindelijk op het volgende beestje met lange oren uit. Ik had meteen al ik bedacht dat het een beetje een verlegen beestje was die zich zou kunnen verschuilen achter zijn oren.

Periode 8 les maarten, mijn idee

ik had het idee om voor deze opdracht een tegenstelling te laten zien tussen harde, metalen objecten en structuren en daar tegenover juist natuurlijke en zachte ronde vormen en dat ondersteunt door geluid en het geheel te plaatsen in een wereld met een bepaalde sfeer met behulp van licht(ik had zelf het idee van oranjeachtig licht maar dit kan natuurlijk nog veranderen).

periode 8 les paul, de opdracht

voor paul gaan we deze periode een karakter ontwerpen, niet te veel details en daarmee een eenvoudig verhaal vertellen. je kunt hierbij alle kanten op en beginnen vanuit een vorm of een voorwerp en geven daar dan karkatertrekken aan en maken een klein verhaaltje.

Periode 8 les maarten, de opdracht

deze periode gaan we voor de les van maarten onderzoek doen in maya en daarmee een animatie maken zonder karakter. Het is de bedoeling een ander soort animatie te maken dan we voorheen hebben gedaan en meer experimenteren en op een andere manier een interresant beeldverhaal te maken. Je kunt hierbij onderzoek gaan doen naar structure, licht, objecten, geluid, etc.